Határtalanul Határtalanul

Szlovákia

2022. 05. 04 – 08.

05. 04.

Első nap először a Füleki várat látogattuk meg ás ismerkedhettünk meg a vár történetével. A következő megálló Mikszáthfalva volt, ahol Mikszáth szülőházát jártuk körbe. Majd Alsószteregovába mentünk, ahol Madách kastélyának termeit néztük meg. Utolsó programként egy helyi magyar iskolát látogattunk meg, és az ott tanuló diákokkal beszélgettünk.

Mikszáthfalva

Rimaszombat

05. 05.

A második napon ellátogattunk Rozsnyóba a Bányászati Múzeumba. Majd a Szádelői-völgybe mentünk kirándulni. A múzeumlátogatás után felfedeztük a várost.

Rozsnyó

Szádelői szurdokvölgy

05. 06.

Először elmentünk megnézni az Andrássy-vadászkastélyt. Aztán tovább mentünk a híres Csetneki templomba. A szabadidő után a Gombaszögi cseppkőbarlanggal zártuk le a kirándulás 3. napját.

Betlér

Gombaszögi cseppkőbarlang

05. 07.

A napot Késmárkon kezdtük, majd a délelőtt folyamán ellátogattunk Lőcsére, ahol megnéztük a gótikus szárnyas oltárokat tartalmazó Szent Jakab templomot. Ezt követően szabadfoglalkozás keretein belül sétáltunk közeli emlékparkban és környékén. Kora délután átbuszoztunk a Csorba-tóhoz, a Tátrába. A tavat körbesétáltunk és ezzel zártuk az aznapi programokat.

Késmárk

Lőcse

Csorba-tó

05. 08.

Ezen a napon Ótátrafüredet látogattuk meg és az ótatrafüredi templomot. Megérkeztünk Kassára, meglátogattuk a Szent Erzsébet székesegyházat. Megemlékeztünk ll.Rákóczi Ferenc fejedelemről és Zrínyi Ilonáról. Ezután felkerestük ll. Rákóczi Ferenc egykori törökországi házának mását és megismerkedtünk a fejedelem történetével. Ezután indultunk haza.