A 2003-ban meghirdetett Humán Erõforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 3.1.2 "Térségi Iskola- és Óvodafejlesztõ Központok (TIOK) megalapítása a kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése érdekében" címû pályázatra több mint száz konzorcium adta be az anyagát az ország egész területérõl. Az eredményhirdetésre 2004-ben került sor.
A Dél-pesti TIOK a tizenkét nyertes között volt. Budapesten egyedül ez a konzorcium vehet részt az új tananyag és módszer tesztelésében. Ennek a kilenc intézménybõl álló konzorciumnak a tagja a Karinthy Frigyes Gimnázium. A pályázat azoknak a közoktatási intézményeknek (óvodáknak, általános iskoláknak, szakiskoláknak, szakközépiskoláknak, gimnáziumoknak), non-profit pedagógiai szakmai-szolgáltató intézményeknek és az intézmények fenntartóinak szólt, amelyek vállalkoztak arra, hogy befogadják, adaptálják és elterjesszék a kompetencia-alapú nevelés, oktatás és képzés új tartalmait, módszereit, eszközeit. A programban részt vevõ tanárok folyamatos továbbképzésen sajátították el az új, kompetencia alapú oktatás módszertanát a suliNova Kht. szervezésében 2005 nyarán.
Az új oktatási és képzési formát a 2005/2006-os tanévben a 9. évfolyamon két
osztályban kezdték el az erre vállalkozó tanárok, a/z
- szövegértési és szövegalkotási,
- matematikai-logikai,
- idegen nyelvi, életpálya-építési és az
- IKT (informatika) kompetenciaterületeken.
A gimnázium 13.433.902 forintot nyert ezen a pályázaton. Ezt az összeget a Támogatási Szerzõdésnek megfelelõen kell elkölteni. Ezzel a pályázattal jelentõs taneszköz és humán erõforrás fejlesztéshez jutott az iskola. A konzorcium vezetõje Frank Gabriella, a XVIII. kerületi Pedagógiai Intézet és Helytörténeti Gyûjtemény igazgatója, projektmenedzsere: Jakobsenné Szentmihályi Rózsa, a Karinthy Frigyes Gimnázium tanára.
Programfelelõsök:
Bruder Györgyi (2006 július 31-ig)
Kovács Imre (2006 július 31-tõl)
Pedagógusok:
Balkayné Kalló Ágnes Szövegértés
A és B
Bíró Gabriella Életpálya építés
A és C
Borszéki Zsófia Irodalmi önképzõkör
Bruder Györgyi Matematika, logika A
Drixler Ildikó Szövegértés B (történelem)
Fekete Mónika Idegen nyelv (angol)
Hegedûsné Novák Katalin Szövegértés B
(történelem)
Koritár Attila Informatika
Pintácsi Imréné Matematika, logika A
Szabadkai Bernadett Idegen nyelv (angol)
Váradi Emese Mûvészetek
Villányi Péter Életpálya építés
A és C
Zádori Krisztina Szövegértés A és B
Kompetencia területek és osztályok 2006/07 tanévben
Matematika, logika A 10.a, 10.d
Szövegértés A és B 10.a, 10.d
Életpálya építés A és C 10.a, 10.d
Idegen nyelv 9.a, 9.b
Informatika 9.a
Mûvészetek 10.c, 10.d
Irodalmi önképzõkör 11.a, 11.d
SZÖVEGESFELADAT- ÉS PROBLÉMAMEGOLDÁS - 10. évfolyam
Országos eredmények
Évfolyam
|
A változat
|
B változat
|
||||||
Létszám
|
Átlag (%)
|
Szórás (%)
|
Középsõ harmad (%)
|
Létszám
|
Átlag (%)
|
Szórás (%)
|
Középsõ harmad (%)
|
|
10.
|
759
|
26
|
19
|
15-30
|
746
|
31
|
19
|
21-36
|
Helyi eredmények
Évfolyam
|
A változat
|
B változat
|
||||||
Létszám
|
Átlag (%)
|
Szórás (%)
|
Középsõ harmad (%)
|
Létszám
|
Átlag (%)
|
Szórás (%)
|
Középsõ harmad (%)
|
|
10/A
|
7
|
55
|
25
|
35-71
|
10
|
57
|
16
|
45-71
|
10/D
|
8
|
63
|
21
|
63-79
|
6
|
59
|
26
|
48-74
|
TÖRTEK, SZÁZALÉKSZÁMÍTÁS
Országos eredmények
Évfolyam
|
Létszám
|
Átlag (%)
|
Szórás (%)
|
Középsõ harmad (%)
|
8.
|
177
|
53
|
21
|
42-65
|
10.
|
1388
|
57
|
22
|
46-69
|
Helyi eredmények
Évfolyam
|
Létszám
|
Átlag (%)
|
Szórás (%)
|
Középsõ harmad (%)
|
10/A
|
18
|
84
|
10
|
79-91
|
10/D
|
17
|
90
|
7
|
86-92
|
RENDSZEREZÕ KÉPESSÉG
Országos eredmények
Évfolyam
|
A változat
|
B változat
|
||||||
Létszám
|
Átlag (%)
|
Szórás (%)
|
Középsõ harmad (%)
|
Létszám
|
Átlag (%)
|
Szórás (%)
|
Középsõ harmad (%)
|
|
6.
|
998
|
51
|
23
|
42-63
|
1003
|
50
|
29
|
35-65
|
8.
|
238
|
63
|
22
|
54-75
|
227
|
64
|
27
|
54-81
|
10.
|
1133
|
70
|
22
|
67-83
|
1105
|
71
|
25
|
65-85
|
Helyi eredmények
Évfolyam
|
A változat
|
B változat
|
||||||
Létszám
|
Átlag (%)
|
Szórás (%)
|
Középsõ harmad (%)
|
Létszám
|
Átlag (%)
|
Szórás (%)
|
Középsõ harmad (%)
|
|
10/A
|
8
|
83
|
7
|
83-88
|
8
|
85
|
24
|
85-100
|
10/D
|
7
|
85
|
11
|
79-90
|
7
|
95
|
6
|
91-100
|