301 A játékosok
302 A csere
303 Szabályok kapusok számára
304 Szabályok csapatkapitányok számára
305 A csapat vezetõi
306 A játékvezetõk
307 A fõbíró
1) Minden csapat legfeljebb 20 játékost nevezhet.
A játékosokat mezõnyjátékosok és
kapusok alkotják. Csak a jegyzõkönyvbe beírt játékosok
vehetnek részt a játékban és tartózkodhatnak
a csapatuk csereterületén.
2) Játék közben csapatonként legfeljebb 6 játékos
tartózkodhat egyidejûleg a játéktéren,
akik közül csak egy lehet a kapus.
Ahhoz, hogy a játékvezetõk elkezdjék a mérkõzést
mindkét csapatból 5 mezõnyjátékosnak
és 1 szabályszerû felszereléssel rendelkezõ
kapusnak kell megjelennie, máskülönben az eredmény
5-0 lesz a vétlen csapat számára. A mérkõzés
folyamán egy csapatnak legalább 4 játékossal
kell játszania, különben a játékvezetõk
kötelesek a mérkõzést megállítani
és a vétlen csapat számára 5-0 arányú
gyõzelmet megállapítani. Ha a pillanatnyi állás
elõnyösebb a nem vétkes csapat számára,
akkor azt az eredményt is meg lehet állapítani végeredményként.
1) A mérkõzés során bármikor és
akárhányszor lehet cserélni.
Minden cserének a csapat csereterületén belül kell
lezajlania. A cserejátékos akkor léphet leghamarabb
a játéktérre, amikor az azt elhagyó játékos
a palánkon épp átlép. Ha sérülés
miatt egy játékos a csereterületen kívül
hagyja el a játékteret, a helyette bekerülõ játékost
csak a legközelebbi játékmegszakításkor
lehet a játéktérre engedni.
1) Minden kapust a jegyzõkönyvben meg kell jelölni.
A jelölés a kapus neve és száma mellé a
margóra írt G betû legyen. Az a játékos,
akit kapusként neveztek a szóban forgó mérkõzés
folyamán nem szerepelhet ütõvel rendelkezõ mezõnyjátékosként.
Ha egy csapat sérülés miatt kénytelen a kapusát
egy mezõnyjátékossal helyettesíteni, 3 percet
kapnak arra, hogy a játékost megfelelõen felszereljék,
de ez az idõ nem használható bemelegítésre
is. Az új kapust a jegyzõkönyvben meg kell jelölni
és a változás idõpontját is fel kell
jegyezni.
2) Ha a kapus játék közben teljesen elhagyja a büntetõterületet
visszatéréséig ütõ nélküli
mezõnyjátékosként szerepel.
A kapus akkor hagyta el teljesen a büntetõterületet, ha
testének egyik része sem érinti a talajt büntetõterületen
belül. A határvonalak is a büntetõterülethez
tartoznak. A kapus a büntetõterületen belül felugorhat.
1) Minden csapatnak kell legyen egy csapatkapitánya akit a jegyzõkönyvben
meg kell jelölni.
A jelölés a kapitány neve és száma mellé
a margóra írt C legyen. A csapatkapitány személye
a mérkõzés folyamán csak sérülés,
vagy végleges kiállítás esetében cserélhetõ,
a változást annak idõpontjával együtt a
jegyzõkönyvben fel kell tüntetni. A már egyszer
leváltott csapat-kapitány ugyanazon mérkõzésen
nem szerepelhet újból kapitányként.
2) Kizárólag a csapatkapitány beszélhet a játékvezetõkkel,
de ugyanakkor szintén a kötelessége segíteni nekik.
A csapatkapitány érintkezése a jétékvezetõkkel
bizonyos feltételekhez van kötve. Büntetés alatt
álló kapitány nem beszélhet a játékvezetõkkel,
hacsak nem maguk a játékvezetõk szólítják
fel erre. A csapatnak a kapitány büntetésének
ideje alatt nincs módja a játékvezetõkkel kommunikálni.
1) Minden csapat legfeljebb 5 személy nevezhet, mint a csapat
vezetõi.
Csak a jegyzõkönyvben szereplõ vezetõk tartózkodhatnak
a csapatuk csereterületén. Idõkérés kivételével
a vezetõk nem léphetnek be a játéktérre,
csak ha a játékvezetõk engedélyezik. Mindenféle
edzõi tevékenységet csak a csereterületen belül
szabad ellátni. A mérkõzés elkezdése
elõtt a vezetõk egyikének alá kell írnia
a jegyzõkönyvet, amelyen azután változtatni vagy
kiegészíteni már nem lehet.
1) A mérkõzést egyenlõen elismert hivatalos
játékvezetõnek kell vezetnie és ellenõrzése
alatt tartania.
A játékvezetõknek a hivatalos, szövetség
által elõírt jelzéseket kell használniuk.
A játékvezetõk bármikor félbeszakíthatják
a mérkõzést, ha
nyilvánvaló a kockázata annak, hogy a játékot
nem lehet a szabályoknak megfelelõen folytatni.
1) Minden mérkõzésen kell lennie egy fõbírónak.
A fõbíró semleges kell legyen, õ a felelõs
a jegyzõkönyvért, az idõmérésért
és a hangszórókon történõ tájékoztatást
is neki kell megoldania.